Followers

December 29, 2009

sangat serabut!!!

Kenape serabut sangat jiwa aku ny...
Semaknye...
Aduii...
Apa yang tak kena ny...
Nape aku rasa sedih sangat???
Kenapa aku berdebar-debarny??
Kenapa!!!


December 23, 2009

Tiada lagi komen...

Teriam kasih kepada yang sudi memberi komen dalam blog ny..Aku mohon maaf jika ape yang tertulis ade menyakitkan hati..Aku menulis keranan ingin meluahkan dan mengurangkan beban hati..bukan untuk disakiti dan menyakiti..ape pown terima kasih..komen anda membuat aku tersedar dari lenaku..Aku akan terus berusaha melawan perasaan agak aku tidak tertindas dengan kataMu..Aku jugak manusia yang tidak pernah terlepas dari melakukan kesilapan..aku tidak tahu siapa kamu..tapi kata2 mu cukup benar menyentap hati ini, andai pown aku tahu siapa mungkin KAMU mahu sedarkan aku,
THANKS..aku berharap ape yang terjadi tidak berulang lagi..




December 19, 2009

Aduhai mulut oh mulut..

Aduhai manusia-manusia..
Tuhan kurniakan mulut pada korang untuk meluakan kata-kata yang berfaedah dowh..
Bukan dok nak menganyam ketupat, dok ngate, dok sebok hal orang..
Aduhai penat pale otak, sakit nak asyik memikir hal manusia yang shitt ny..
Bongok..gampang..!!geram betol aku!!
TAKPE lah aku doakan semoga Allah mengampuni dan membuka pintu hati hang pa..
Harapan aku tahun baru ny tukarlah hang pa punya azam..
Tukar lah segala bad habitt hang pa..
Banyak hang dok kutok orang bertambah lah..
Paham-paham jerk k..
Aku satu keluarga xderlah dok sebok hal hang pa suma..
tapi camnya yang aku dapat..
TERIMA KASIH..
Wasalam..

Hujan tiada..ribut pun tiada bilik aku naik air..aikkk..

Halo..halo..kopi o milo..cube tgk tittle post aku kali ini..ermm agak-agak menarik ke tidak?

Aku pown tak taw lah nak kata apa..Disebabkan kecuaian diri, bilik aku telah dibanjiri air..lalalala..Nasib baik

DAK TEMOK dengan MOK lepak uma aku tadi..kalau tidak jenuh aku nak sedut air satu bilik ny, kembung lah

jawabnya..aduhaiii.. indah-indah..sengal..Al-kisah..mulanya aku mahu mandi..tapi pikirkan kebosanan aku

bsuh baju dulu..pastu..aku tingalkan begitu saja..aku lupa turunkan paip die..sebab tulah air memenuhi bilik

aku..lalala..mujur aku cepat..Jika lambat sesaat mungkin..Tahlah..ny semua atas kelalaian aku..


Lihatlah kerjasama yang mereka berikan..

Aku benar-benar menghargai..

TQ my dear..lov u a lot sayang..


Tengok MOK bertunkus-lumus wat koje..gud..


Ha TEMOK perah jangan tak perah..aku hanya mampu tersenyum melihat gelagat adek2 aku

ny..lalala..sayang korang lebey..

Seluruh bilikku dipenuhi air...

~Wonderpets~

Apa yang penting??

KERJASAMA..

Sungguh bergaya kamu berdua..

Cun lah..

December 17, 2009

survey..who know me very well???



1) What is my fully name?
2) What is my nick name?
3) What is my favorite food and drink?
4) what is my favorite song when i feel sad?
5) What is my favorite colours?
6) What is my favorite dress?
7) When is my birthday?
8) What is my hobbies?
9) Please list up my stuff went i wanna to sleep?
10) Who the person i call when go out?
11) Things in my beg when i go out?
12)What i do when i feel lonely?
13) Who is my BFF?
14) My bad habbit?
15) My bad behavior?










~~hAti~~

Hati dikala hatiku masih berbolak balik bisikan dan hasutan syaitan silih berganti.ku kuatkan semangat melawan semampu mungkin..Aaargh..lemahnya diriku kerna sering tertewas!!! Hati Kerapuhan hati kian meningkat atas sebab titik hitam yang menyelinap dan bersembuyi dihatiku.Terasa begitu sakit dan pedih apabila virus kian merebak merosakkan hati ini.Sungguh sukar untukku mendapatkan penawarnya.Hati sesungguhnya menjagamu amat sukar bagiku, Ku tetapkan hati , Hati ini mesti dilindungi dan dikasihi, tidak tegar untukku menzalimi hati yang diciptakan suci dan bersih.Hati aku mengorak 1001 langkah yang membawa hati ini dekat kepadaNya, agar sentiasa terpelihara, kerna terlalu lemah untukku memeliharanya, Ya Allah, Sesungguhnya aku mengerti ,Hati ini hanya untukMu, Ya Allah..Hanya padaMula aku berserah, Hanya padaMu, selayak-layaknya hati ini kembali janganlah Engkau membiarkan hati ini dizalimi, Ya Allah kepadaMu aku bersandar agar hati ini sentiasa di bawah lindungan dan rahmatMu ..Amin..

December 16, 2009

ErTi PeRsaHaBatAn...


Entah kenapa malam ny aku terfikir erti pesahabatan..
Hillihayatul Ain..
Nur Indah..
Dua name cukup berbeza maknanya..
Tapi pada aku 2 tidak penting..
Ketulusan hati dalam persahabatan agak terasa setelah aku hampir mengenalinya..
Aku sememangnya tidak akan menjadi dirinya dan dia jugak tidak akan menjadi diriku..
Kami mempunyai perwatakan yang agak berbeza..
Tapi ada beberapa perkara yang agak serupa..
keakrapan kami pernah menjadi kontrolversi sebelum ny..
Tapi itu tidak memberi kesan padaku kerana aku tidak pernah terlintas sampai ketahap itu..



Kau seorang gadis yang agak mengelikan ati kau apabila berada di tahap-tahap kritikal..
Contoh:budak yang _ _ _ _ _ _ _ _ _ _..
Sangat-sangat slumber..
Sempoi Gile..(KYKS yg kate)..
Tapi memang betol pown...
Tidak dinafikan..
hahaha...
AKU SAYANG KAU BUDAK GILE>>lalala...
kau dah macam adik aku..


Kau & Aku
Adalah manusia yang agak GILE-GILE..
Lalalala~~~
Sebab suka melakukan kerja-kerja gila diwaktu kebosanan terlampau..
Kau pendengar setia..
Kau agak sedikit kasar...(jgn mrh AIN)
Kau kecoh..
TAPI..
Kau kawan AKU..
CUME..
Kadang-kadang gile kau tidak terkate-kate..
lalalala....
=)




Ny kegembiraan Kau ngn aku..
Walaupun berada dalam sedikit keperitan waktu ny..
KAU ngn AKU mesti SENYUM..
Sebab senyum itu penawar duka..
Bile kau nagn aku terus senyum kite akan lupakan tentang keperitan..
Mulakan hari KITA dengan senyuman..
SMILE..
=)





renung sejenak..

December 11, 2009

Semakin Aku Dewasa..


Salam..
Malamny aku dah kebosanan terserlah..So tak tahu nak wat ape lagikan..aku cube mengarang di blog aku yang dah lame agak kesunyian..kesian-kesian..
Tah macam ner tibe-tibe malamny aku terase nak meluahkan sesuatu agar aku tidaklah terasa tertekan sanggat..so ny cara aku bebaskan diri dari segalahnya..maaflah sebelumnya mungkin ape yang pernah aku luahkan dalam blog ny ade yang marah..aku mintak maaf skali lagi, ermm sape-sape pon tidak akan terima ape yang pernah berlaku, semuanya terlalu pantas dan seolah-olah telah dirancang, dah aku sebagai hamba ALLAH yg lemah hanya merelakan ape yang berlaku..dan aku juga mendoakan kebahagian semua..AMIN..dan aku akan cube melupekan ape yang terjadi..Pesan dari orang tuaku,"REDHA saje dengan ape yang berlaku..agar hatimu tenang nak" tQ makayah..sekarang aku dah sedar terus berfikir tentang ape yang benar menyakitkan kakak tidak memberi ape kebaikan pada aku..malah sebaliknya kemudaratan pada diri aku..so aku nekat redha saje..
Semakin aku dewasa, semakin banyak cabaran dan dugaan hidup ini..Ini kah yang dikatakan lumrah dan asam garam dalam kehidupan?
Aku cube dan sering kali berfikir agar aku menjadi lebih matang dah lebih dewasa untuk teruskan kehidupan yang agak penuh dengan kepalsuaan dan pancaroba ini..
Belajar menerima hakikat kehidupan dan bergaul dengan masyarakat agar diri tidak lagi dipingirkan seperti yang pernah aku lalui satu dulu..aku dah bosan mendengar suara-suara sumbang masyarakat dikeliling aku..jangan lagi pernah nak sakitkan hati aku serta keluarga atau sape-sape yang berkaitan dengan diri aku..kerana aku sendiri yang akan menentang mereka,terpulanglah keluarga atau kenalan terdekat, jangan sakitkan hati ibuku..pada aku tiada manusia yang sempurna kat dunia ini, so no wonderlah macam-macam ragam ade kat dunia ny..all most 20years i alive, hanya mak dan ayah saje yang tidak pernah jemu dengan sikap aku..mereka faham ape kehendak aku..mengerti ape jua yang aku mahu..terima kasih aku ucapkan pada mereka..AKU SAYANG MEREKA...
As long as i alive, i will try to do the best for my beloved mummy and daddy..
Mungkin kakak kerja sampai mati pun jase mak ngan ayah tidak akan pernah terbalas..so harap ape yang pernah mak ngn ayah curahkan pada kami adik-beradik adalah ikhlas kerna Allah Taala..AMIN..
Dan sekarang hanya doa dan berkat dari kedua ibubapa adalah nyawa aku..walaupun aku jauh dari mereka tapi seringkali hati ini dekat sangat dengan mereka..itulah yang aku rasakan sekarang, macam satu keajaipan pada aku..mungkin itulah yang selama ini aku cari..Dan kini aku temukan..ermm..tQ Allah..kini aku percaya ape yang aku pohan selama ini telah kau makbulkan..Berilah aku sedikit kekuatan agar aku mampu dan layak untuk terus dimuka bumiMu ini..aku cume ingin melakukan yang terbaik disaat akhir ny..
Pesan yang aku terima dari mimpiku malam kemarin ingin juga ku kongsikan bersama..Mungkin mimpi mainan tidur bagi sesetengah pihak yang kurang yakin dengan ape yang mereka terima,terpulanglah..aku sekadar ingin berkongsi..dalam mimpi tu arwah nenek kate:
"kalaulah hidupny tiada dugaan, umpama kite hidop tanpa haluan, then jika kita hidup di duniany tidak boley nak buat orang gembira atau ketawa dan jangan kau sakitkan pule hatinye", aku kurang faham pada awalnye, mungkin aku ader menyakitkan hati orang tanpa aku sedari atau aku sekadar diberi ingatan..ape pown aku bersyukur dengan ape yang aku terimany..mungkin lah ader HIKMAHnye di kemudian hari..Insyaallah..
Dan the last thing aku terima cuti hari 2 cukup istimewa..Telekung yang aku idam-idamkan sejak puase haritu telah menjadi milik aku..TQ mummy..kini semuanya telah lengkap padakau..tinggal aku saje menyiapkan diri..haihh..letih jugak ye..ermm yelah sampai sini saja lah luahan aku..nyte..

December 6, 2009

New Life..

Huhhuhuh..

New sem comes again..

Insyaallah fell better..

May Allah help me to 4get all my sadness..

I love my mum and dad so much..

Pray me to be strong yeah..

Miss you Mia..

November 17, 2009

Mencuba ingin pergi..

salam..



1st aku nak wish gud luck for my sis..sebab pagi ini bermulah lah perjuangannye dalam mengharungi peperiksaan SPM..so aku doakan die wat yang terbaik..amin..aku sayang kau aNje..percayalah..marah aku memag kasar..tapi hati aku tetap sayangkan kau..jangan kau ambil hati dengan aku..

2nd aku nk luakan ape yang menghantui aku kebelakangan ny..hati aku benar-benar sakit, terluke, pedih dengan keadaan dunia yang penuh penipuaan ny..aku sendiri tidak pasti ape yang nak sebenarny..hati aku betul-betul tidak tenteram..aku mahu pergi jauh dari semua..biarkan hilang ape yang terbenam dalam benak kepala otak aku!!!shit..

Kenape semua harus kecewekan aku!!aku baru rasekan aku ny benar-benar kecewa..kenape dunia tak pernah adil pada aku?kenape??kenape??

November 7, 2009

pErLu kE aKu sAkiTkN HaTi sEnDiRi??

PERLU KE AKU SAKIT HATI untuk DAPATKAN SEDIKIT KEBAHAGIAN??
Ya ATAU Tidak..
Tolong berikan aku jawapan kawan-kawan..

November 5, 2009

mAnDi-MaNdA di SuNgi TekALa..wee..

Akhirnya...
Sampai jugak aku..
DI SUNGAI TEKALA..
Best-best dapat mandi..
Wee...
WELCOME TO SUNGAI TEKALA..


Hily & EmA wAtSon..
Wee..
Aku..
Happy..

Mereka lagi..

Dan lagi..



*Wahh sonok sangat..
* Nak p lagi..
*Sebenarnye banyak lagi gambarnye..tapi macam malas nk upload lor..
*KHAS WAT EMA WATSON: jgn rempit2..egtlah orang yang tersayang..









November 4, 2009

Again & again..

Salam..
Wahhh..
Bestnye..
Dah okehhh..
Ingat die dah tak nak kawan ngan saye lagi..
Ermm sedey-sedey..
Tapi die maseh ingin bersama saye..
TQ AIN..
Tadi die teman saye p pasar malam..
Ny baru jerk sampai uma..
Tak sempat makan lagi..
Nak cite dulu..
Sebenarnye..
Nak cerita sesuatu..
Huhuh..
Agak menakutkan jugak..
Ok..
Minggu lepas saye p pasar malam sowang-sowang..
Sebab kebosanan..
Lagi pown mase tu perut saye kepedihan,
Pedih sangat-sangat..
Mintak di isi..
Tapi..
Saye on diet..
Hahahaah..
kelakarkan..
Adik saye kate dah macam cicak kurus jangan nak jadi lidi pulak..
Hahaha..
Wat evelah anje..
Sambung balik cite saye ye..
Last week p pasar malam dekat kul 9 kot..
Then jalan lah sowg -sowg..
Single..
Pas 2..
Jeng-jeng..
Ader lah sebuah kereta menahan saye..
Egt nak tnye ape..
Die tanye kedai top up..
Saye pown jawanlah dengan ikhlasny..
Tapi...
Die benar-benar menankutkan..
Takut sangat-sangat..
Sebab die lelaki..
Berdua lak 2..
Hmmmm..
Dengan rase seram sejuk saye pown berlari..
Konon-konon macam dalam tv tu..
Nak selamatkan diri..
Yes selamat akhirnye.
.
ALHAMDULILLAH..
TAPI...
Kenape saye jumpe die lagi tadi!!!
Sungguh menakutkan..
Dengan soalan yang same..
"kat mane ader kedai top up?"
Aku diam seribu bahasa..
BONGOK betol..
Tak boley ker tengok orang senang cket ke..
SENGAL..
Marah sangat ny..
Kalau saye citer ngn mak mesti kene marah alik..
So citer dalm blog jew..
Xder sape marah..
Hmmm..
Tapi terase diri ini kurang selamatlah..
Tak perlah..
Tawakal jerk..
Insyaallah tak der apekn..
Amin...
Be aware ye...

November 3, 2009

arghhh!!!nape hariny!!!

Terasa ingin mencarut!!!

*&%#!@#^*((&%#@$^)
&^$#%&()
&^%#@)(^%




Kenapa time aku exam perut aku terasa dicucuk-cucuk!!

Nape tak semalam ker,

Kemarin ke,

Esok ke!!!

Arghhhh...

Sakit nye....


tido.....
sedih...

zzzZZZzzzzZz..
zzzZZzzzZzzz..



.
Mati aku kaliny!!

November 2, 2009

story 6am..



Salam..

Hahaha..setelah aku buntu seharian dirumah..ak mendapat idea melepaskan tu semua..ak keluar..berjalan di hening malam..dari pukul 4 hinggalah pukul 6 pg..puas ak rasakan aku lihat bulan, terang sangat, "indah benar ciptaanMu Tuhan"..
Pelik benar perangai ak kan..hehhe..ape-ape pown ak bahagia dengan cara aku..ak cube xnk sedih-sedih lg..
nyte..

November 1, 2009

Ayah..




Tika berjauhan..

Masih ku rasa..

Hangat kasihmu ayah..

Betapa ku rindukan redup wajahmu..

Hadir menemaniku..




Terbayang ketenangan..

Yang selalu kau pamerkan..

Bagaikan tiada..

Keresahan..




Walau hatimu sering terluka..

Tika diriku terlanjur kata..

Tak pernah sekali kau tinggalkan..

Diriku sendiriaan..




Ketika ku dalam kedukaan..

Kau mendakap penuh pengertian..

Disaat diriku kehampaan..

Kau setia mengajar ku erti kekuatan..




Terpancar kebangaan..

Dalam senyummu..

Melihatku berjaya..

Bila kukegagalan..

Tak kau biarkan aku terus kecewa..




Dengan kata azimat..

Engkau nyalakan semangat..

Restu dan doa..

Kau iringkan..




Tak dapat ku bayangkan..

Hidupku ayah..

Tanpa kau disisi..

semua kasih sayang..

Yang kau curahkan..

Tersemat dihati..









Salam..




Ayah..

Terima kaseh atas segalany, tak terucap dengan kate-kate semua jasa ayh..ape yang ayah dah curahkan padah akak dan adik-adik akak mintak dihalalkan dunia akhirat..sayang ayah sangat-sangat..laguny bagi kesan sanggat pada akak..maafkan akak ye ayah..sebenarnya akak nak bagi ayah dengar semalam..tapi akak rase waktunye tak sesuai sanggat..tulah tujuan akak balik kemarin..tapi sumenye tak kesampaian..tak pelah..janji akak dapat jumpe mak ngn ayah semalam..betul-betul wat akak rase sedikit kelegaan..






Ayah..

kakak.. sayang ayah sangat-sangat..akak bersyukur ade ayah HJ MOHD SHAPIEE BIN KASRIM..kakak akan sentiasa doakan ayah terus sehat dan menjadi anak yang soleh dunia akhirat..amin..

Dalam dilemma..

Salam..



Pada semua pembaca blog saye..indah pohon maaf atas ape yang die post kan minggu lalu, itu hanya sekadar meluahkan ape yang terpendam dihati..ape yang terjadi adalah dugaan untuk aku..Insyaallah aku cube semampu yang mungkin untuk menangani semua dugaan ini..aku dah tak sanggup melihat ibuku mengalirkan air mata lagi lagi kerana ini..aku cuma mahukan ibuku trsenyum tatkala aku disampingnya..maafkan kakak..




Pada adik-adikku..kamu bantulah aku menjaga mak & ayah d'sane ye..aku hanya mampu sampaikan doa dari jauh buat kamu semua..aku tahu mak sedih bile aku bersiap-biap pagi tadikan..aku nampak..mak seolah-olah tak mahu lepaskan aku..kalau aku diberipeluang untuk terus tinggal bersama pasti aku tak ingin ke sini lagi..tapi aku harus habiskan semuanya disini.. memang tak lama..tapi pada aku cukup tersekse..sabarye mak..janganlah menangis lagi..akak lagi tersekse bila tenggok mak sedih..pasal akak skunk ny mak jangan isau ye..akak ok..ape kenangan yang ader akak cube hilangkan agar mak tak bersedih lagi..sume salah kakak..punce mak sedih cam ny.."Ya Allah..kau ampunkan lah dosa-dosaku, lepaskan aku dari azab seksaan mu.., Ya Rahman kau tenagkan lah hati kedua ibu bapa ku, biar aku yang menanggung segala cobaan mu ini..dengan balasan kau tenangkan hati kedua ibu bapaku Ya ALLAH, amin.."..mak akak akan buat ape saje asalkan mak kembali tersenyum..percayalah..

October 29, 2009

Aku sayang kau Ain..

Kepada kau yang sudah aku anggap adik..maafkan atas kekasaran aku semalam..tidak terlintas pun aku ingin sakitkan hatimu...ketahuilahh..aku cume ader kamu yang sentiasa cube memahami aku dan setia menemani aku kala sedihny..aku tahu dugaan aku tidak sehebat dugaan yang pernah kau lalui..tapi berilah ruang kemaafan padaku untuk betulkan semula keaadaan dengan sedikit ruang waktu..Tatkalany hati serta fikiran aku benar-benar bercelaru dengan ape yang aku alami sekaran ini..sungguh tidak terdaya rasenya aku untuk terus bertahan di sini..tapi aku cube..cube sedaya dan semampu aku..terlalu azab bagi aku untuk terus betahan di sini illy!! jika aku diberi peluang untuk belajar atau berhenti..aku akan pilih berhenti..aku tidak lagi sangup berhadapan dengan semua ini..terlalu panjang masenye..Ya Allah kenape aku tidak dikurniakan hati secekal HILLIHAYATUL AIN, Ya Allah..sentiase senyum dan ketawa baik dalam keadaan sedih atau pun gembira..sentiase mahu aku gembira dan terus ketawa walaupun dihatiny menangis..kejam benar aku pada kau dek..sentiasa menyakiti hatimu..percayalah..ape pown aku akan berterima kaseh pada kau..kau tetap aku anggap adik sampai bila-bila..cume aku perlukan mase lagi..

October 28, 2009

~~~~~~~

Marah lah..sebab aku mmg selalu susahkan kau!!!xpernah pown senangkan hati kau selame kite berkawan..aku tahu aku tak buat dan aku yang tarik diri..jadi aku perlu ke??..Tolong lah jangan sentuh benda yang boleh sentuh hati aku!!plz..





Pada korang yang bersusah payah maafkan aku..
Pada kau dek..aku taw kau pown bermasalah..tahniah aku ucapkan pada kau..kau tabah..kau kuasai masalah..tapi aku tidak!!ape yang kau buat selamany selalu nak tenangkan aku, thanks..tapi aku tak sehebat kau..dapat melindung semua dibalik senyuman & tawe ria kau..


Dikejutkan Dengan suara Yg sanggat-sanggat........

Seronok benar ku pagi ny..bangun seawal-awalny..tak merasakan sedikit keletihan pun walau sedikit..aku rase aku tidur lewat lagi semalam..tu pun atas paksaan yang benar-benar keras.. Aku rindukan suara yang selalu mendodoikan malam aku..hmm..
Rindu sanggat, teramat sanggat..



Balik pada cerita aku..



Pagi tadi dekat pukul 5, aku terjaga..nak taw kenapa..aku rasa ade suara sayu sanggat dekat telinggany, kejutkan aku dengan nada yang paling istimewa.
"indah bangun sayang,bangun taw.."
..lantasnya aku terus tersedar dari lenaku..terus terpinga-pinga sambil gosok mata..kalau aku diberi peluang untuk bercerita dengan kamu seperti sebelum ny..pastiny akan kutunjukan reaksi aku tika tu..seakan-akan suara ayah..tapi bukan, sebab ayah ader care tersendiri bile kejutkan anak die ny, hahahah..rindu dekat ayah!!!..aku kenal sape die..dekat benar dengan hati aku..tak mengapalah aku jangan ikukan perasaan tu..ermmm..ape lah ko nie..haihhh...



Dah bepuluh kali mak dengan anje(adik aku) tanye pada ku balik ke tidak minggu ny, akak taknak balik..pastinye akak sedih kat sana nanti dan akak tak bersedia lagi dengan soalan-soalan dan pertanyaan yang bakal akak terima dari mak..maafkan akak ye..mungkin lepas exam akak baru balik..mungkin lah..insyaallah..

Tido, janji dan gigil ?

salam..

Sejak dua menjakny..jari aku ny rajin bebenor menari-nari atsa kekunci laptop kesayangan aku..haihh..tah lah..mungikin excersice jari-jemari kot..yelah sejak kebelakangan ny,ini sajelah kerja aku..aku tidak sesebuk dulu..tapi aku busan sebenarnye..tak megapalah..baru-baru ny jerk..lame-lame aku biase lah nanti..







Entri aku kali ny berkaitan dengan 3 perkara yang berbeza TIDO, JANJI, dan GIGIL....1st aku story pasal TIDO..dah dekat seminggu sebelom terjadi peristiwa25nov ny aku dikejukan dengan penyakit gaguan tidur di waktu malam..ermmm pelik dan aneh, hahaha..kebiasaan paling lewat aku tidur waktu ari biase 2 or 2.30 pg..tapi sekurang ny..lagi pelik, dekat pukul 5pg baru aku terlena dengan sendiriny..tu kira okey lah..nak bandingkan aku yang tak tidur seharian dah terus ke kelas seperti biase..ermm ape tah name sakit ny..aku pown tak tahu..tapi tak mengapa lah janji aku tidak mengagu sekalian umat yang lena dalam sepi-sepi mereka..aku cube untuk pejamkan mate selama yang munkin tapi aku tidak berjaya..ermmm..dah lah lupekan jerkk..






Second cerita aku pasal JANJI!!korang tahu ape makna janji??mengikut ape yang aku faham lah janji ny seseatu perkara yang ingin ditunaikan setelah seseorang itu berkata atau memberi harapan kepada seseorang ertikata lain seperti menungu dah mengharapkan seseatu..sebagai contoh : "kakak yang comel berjanji kepada adik yang lagi comel untuk meghadiakan bear yang sanggat comel jikalau berkelakuan mulia"..itu merupakan janji ye kawan-kawan..
tapi cube bayangkan jika si kakak tadi tidak menunaikan janjinya..mesti si adik tu akak terasa hati dengan kakaknya..ermm..dengan ini ape yang ingin aku simpulkan janganlah lagi berjanji kalau anda tahu, anda pasti dan yakin anda tidak dapat menunaikannya..kerana ia akan menyakitkan hati!!oleh itu paa sesapa yang menaburkan janji melimpah ruah tu ingat-ingat ya..jangan sesekali menabur janji lagi..pada aku ape yang lepas aku dah tak nak fikir kan sanggat..biarlah..tapi kadang-kadang terluka jugak..ermm namepown manusia..pastinye akak terasa..kepada semua..kalau aku ade or pernah berjaji tapi aku lupa ingatkan ye..okeh..






The last one is GIGIL..ermm..aku pown tak tahu kenape sejak pagi tadi badan aku mengigil hingga sekarnag ny..menaip pown tangan aku still mengigil-gigi, owhh no..pelik betol..ermmm nak kate aku kesejukan??tak..tah lah..lantak lah..sume tu saje jerk kot..ape pown aku rase hari aku semakin indah walaupun sedikit ukiran senyuman, oklah..bukan hipokrit tapi aku cube untuk keraskankan hati yang begitu lemah bak kate anggah aku..: "ko jangan lembik sangat jadi orang, paham tak"..hahaha ermm amek kau..hehehe..

October 27, 2009

Seribu keampunan ku pohom pdMu wahai ibu..

Mak..malam ny hati akak betol-betol merintih, menangis atas ape yang berlaku pada diri akak sejak kebelakangngn ny..Tapi akak tak sanggup nak berkongsi ngn mak kaliny..sumpah bukan akak sengaja nak sakitkan hati mak tadi dengan kekasaran akak tadi, tapi akak betul-betul tertekan sangat sekarangny(maafkan akak)..tapi akak rase akak betol-betol tak kuat nak bercerita ngn mak dengan jarak jauhny cam ny..bila akak dah ready kite kongsi cerite ny same-same k..macam sebelum ny, akak cuba taw..mak faham kan ape yang akak maksudkan..ampunkan akak ye mak..akak betul-betul taknak mak teluka lagi dengan ape yang terjadi pada akak kali ny..akak cube angap bende ny dugaan lagi pada akak, akak pown tak sangka akak sume nak jadi macam ny..tapi sekiranya mak dah tahu nanti harap mak faham..jangan lagi mak terus bertanye pada akak ye, angap lah sume tu dah berkahir..akak merayu pada mak..mungkin sume ny bersebabkan, cume tak nampak depan mate jerk kan..mak penah katekan "dugaan mengajar manusia terus besabar untuk teruskan hidup"..mak doakan akak terus tabah hadapi semua ny k..akak sayang sangat kat mak..jatuh bangun akak selameny mak sentiase dengan akak, tak penah pown mak megeloh sikit pown..akak betol-betol bersyukur ade mak yang sentiase menerima anaknye walau ape jua keadaan..thanks mak..semua jasa-jasa mak akak ingat sampai bila-bila..akak akan sentiasa doakan mak dunia akhirat..pada ayah jugak..akak sayang ayah sanggat..tak perlah mungkin ayah perlukan mase..akak juga doakan kesejahteraan ayah dunia akhirat..cume ape yang akak perlukan sekarangny..kasihdan perhatian both of you..mungkin itu jerk yang dapat tenang kan hati akak yang betul sakit, pedih, luke yang parah sangat sekarangny..akak cume ade mak ayah yang dekat sangat kat hati akak..Terima kaseh Tuhan..masih lagi mahu lindungi aku dari melakukan kezaliman pada diri sendiri hariny..betapa bodoh dah daifnye aku bila dilanda dugaan sebegini..harapan aku ya Allaah tunjukkan aku jalan dan lindungi aku serta keluargaku dah dia yg aku benar-benar sayangi..sunguh pown aku ditingalkan begini..

Luahan hati aku..

Salam..

Ape pon terjadi pada aku kalinya aku kena kuat..Biar aku tanggung semuanya sebab aku tahu sape aku yang sebenarnya..kau yang mulekan perkenalan kita dan kau jugak yang akhirkan semuanya..6 bulan aku bersama kau semua nya indah sanggat-sanggat..terima kasih..Walaupun beribu suntikan semanggat dan harapan aku terima waktu aku tersungkur awal perkenalan kita, sume tu hanya permainan kate dan manis bicara agar aku terusakan kehidupan,ini bukan sindiran tapi keluar dari mulut anda..ape-ape pown terima kasih banyak memberi aku sedikit kebahagiaan dan sinar harapan..kau seorang lelaki yang baik yang pernah aku kenali..cume baru aku sedar, yang kau kurang kejujuran pada aku selama kita bersama,..tapi takpe aku cube faham dan cube terima alasan-alasan yang kau berikan malam tu lagipun manusia bukan semua nya sempurna..mungkin, benar hidup tidak selalunya indah, tidak selalunya bertuah..biar aku musabah diri, muhasabah cinta..kau bukan untuk aku sebab aku tak setaraf degan kau..kedudukan aku dibawah, jauh dari kalangan korang..aku akan pakse diri untuk terima semua ini..aku mintak maaf atas kekasan aku pada kau selama kite bersama..aku pown manusia pastinya ade salah silapnya..tiada manusia yang sempurna kat dunia ny, betul tak?..cume berikan aku waktu untuk ubat hati aku yang benar-benar bernanah ny..aku pown kalau boley aku taknak membenci kau sebab aku betol-betul sayangkan kau gile vavi,bukan sekadar minta simpati tp aku benar-benar ikhlas terima kau seadanya..cume dah tertulis..kau bukan untuk aku..mungkin bukan rezeki kite untuk terus bersama..aku doakan ko bahagia dunia akhirat.. cume aku mintak tolong jangan sakitkan ati aku buat kali ketiga selepas ape yang berlaku kali ini..aku dah puas tahan kesakitanny..tak terperi rasenye..kalau kau pernah rasakan..aku pown manusia pastinya ader beribu perasaan..tapi ny paling menyakitkan aku..insyaallah bile aku dah kembali seperti sediakala pastinya aku terima kau seperti sahabat aku..insyaallah..

~MUHASABAH CINTA~
Wahai...
Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan...
Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama iniYa ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan...
Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu

~DIKAU HADIR~
Dikau hadir
Di kala aku memerlukan seorang teman
Dikau bawa secebis bahagia
Bila aku hampir berputus asa
Kuterima segala
Apa yang diperduga
Dan kini kubersedia
Hadapi hari muka
Kau bawa sinar cahaya
Di hariku yang gelita
Dan dikau hadir tepati waktunya
Membawa tawa ceria
Bila mana kau terima
Hidup ada suka dan duka
Mendung takkan selamanya
Sinar mentari kan menjelang tiba

October 26, 2009

hatiny terus disakiti..

Aku cume melakukan apa saja untuk hilangkan rasa pedih hati yang dicarik-carik oleh insan yang bernama manusia!!tapi setiap kali aku lupekan lagi sakit hatiny..mereke sume zalim!!aku benci!!
kenapa aku terus-terus ditikam macm ny..aku memag layak ker terima semua ny??cakap lah??aku ny tak layak ker mendapatkan sedikit kebahagian??ape sume tu bukan kehendak aku..kenape lah orang tak pernah paham!!!aku tak dapat terima ape yang ditakdirkan pada aku!!sume tu kejam!!tiada ke sedikit kaseh untuk aku lagi!!kenapa manusia ny hipokrit sanggat!!

October 8, 2009

asgment+xtido=lapa gilo!!

9hb 10 2009, Friday..

Salam..


Wahh ngantoknye...
Aku xtido lg dari mlm td..jap lg clz kul 8..
Tp skunkny aku lapo gilo lahhh!!!nk makan!!..nk makan!!..nk makan!!..

October 5, 2009

~diary nur beautiful~: stress to muchhh!!!

~diary nur beautiful~: stress to muchhh!!!

stress to muchhh!!!

Kebelakangan ny aku terlalu berfikir sume2 yg xpatot aku fikirkn sehinggalah dah xdapat melakukn sesuatu secara waras!!!..aku sakitkn hati sume org, aku lari dari masalah, aku nangis sepuas hati, aku buat org bencikn aku, sampai org rase bosan ngn aku!!!apeny aku pown dah xpahan ngn diri aku..aku xpadai kawl perasaan..kuat mmberontak!!!aku sendiri xmahu sikap 2 sume!!!TENSIONnye......................#$@!&^%$@)mailto:&^%$@*#.....................................

September 30, 2009

sape ny eak??

Salam...
setelah sekian lama aku simpan pic ny..timbul rasa ingin berkongsi dengan sume..heheheh..
(ko cabar aku td kn)..hmmm...

Ini adalah gaya aksi seorang PENSYARAH..huhu jgn mara ha..
bersemangat waja kn dak ny..yeye io pown ade gak..hahahah....

Ape2 pown aku ucp tQ sgt kat dak hot ny..die slalu jd kwn aku..hehehe..kawan macam2..
kawan gaduh..kawan maen2..kawan gosip2..kawan blaja..hmm..TQ dek..LoV u So Much..pasal yg lepas2 k, jgn ungkit lg eah..hehehe..silap sayer..sory again..

NAK..KUA.. EHAMM2..


Ny sebenarnye hasil kerja aku setelah sehari bersama dengan kebosanan yg melanda..aku kebosanan lalu snap pic2 ny atas kerelaan tuan badan..Die ok jerk..

September 16, 2009

~ketika cinta bertasbih~

Bertuturlah cinta mengucap satu nama
Seindah goresan sabda-Mu dalam kitabku
Cinta yang bertasbih mengutus hati ini
Ku sandarkan hidup dan matiku pada-Mu

Bisikkan doaku dalam butiran tasbih
Ku panjatkan pintaku pada Maha Cinta
Sudah diubun-ubun cinta mengusik rasa
Tak bisa ku paksa walau hatiku menjerit


Ketika cinta bertasbih nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud syukur pada-Mu atas segala cinta


Cinta

Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud syukur pada-Mu atas segala cinta
Ketika cinta bertasb

UtK HaRi iNi..

Kul 9-11am..


Pg td aku bgn kul 9(purchasing)..clz start kul 9..dasyatkan..siap2 aku aku masuk clz kul 9.30am..mmg agk lambat..Then dalam clz agak sangap..busan gile sbb lecter baru..aku egt Mr.James tp tidak..kelas yg sungguh busan..jd aku menyangap saje dlm clz 2..arghhhh..busan nye hidup aku kalinya...tah lah..tbe2 aku ase xseronok..kenape tah..ape lg yg xkena agaknye!!!Agk cam ner lectre 2 taw sume org busan so clz azl stgah jam awl..then smbung clz MFR lak..huhhhh..


Kul 11-1pm..

Clz MFR agak best sbb ader kire2 yg aku ley buat..so xder lah aku sanggap jerkk..tp ape yg aku pelik td clz 2 terase cepat sanggat tamat..biasenye nk tngu clz MFR tu abz YaAllah...Tuhan jerk tahu..xperlah mgkin aku seronok mengire sampai xsedar mase berlalu..huhuh..kelaz pown tamat..aku pown cpt2 bla..


Kul 1- la ny...

Panjang citer nye..sampai jerk uma td aku xtkr bj sua sume aku tido..bkn kate tukar baju, tudung pown aku xbukak..then kul 2 aku sedar..bru aku tukar bj sume..aku on9..tp busan jugk xtaw nk wat per..mmg xder ape yg menarik perhatian aku pownn..tu yg akusedih sgt2 ny..tah lahh...benci lahhhhhhhhhhh....
Dlm bosan2 td aku ader lah bace blog2 org..ermmm bru ake ase seronok..ap jerk tgk blog dorg..dorg cite pasal pahit manis cinter dorg..aku pown agk terkejok bile bace blog dorg..pkenalan selama 5 tahun berakhir dengan ikatan pernikahan..ermmm bahagianye..tp palinhg bahagia dorhg bakal menerima org baru xlame lg..ermmm..sonoknye..ee..aku yg excited lak..hehehe..aku doakn dorg bahagia sampai ke akhir hayat dorh..aminn..

Abz jerk bace blog dorg aku search lak produk P&G..nasib bie egtkn,tQ dear..aku dah dapat..tu utk presentation maketing aku pas raye ny..haihhh...benci aku..dah dpt ape yg aku nk aku pown hanyut dibuai mimpi yg xindah...tbe2 dpt pangilan dari bie..die mintak aku masakakn die sardin wat buke ari ny..aku ok jerk..sume ake settlekat dlm kul 6.30pm td..tp aku xmkn pown buke td..just mkn apple jerkk..pas 2mandi..smyang n terus basuh baju..siap jerk bru mkn..sampai nk makn pown aku ase xder mod...haihhh.. tah mane lah mod aku p ny..datang lah balik..bosanlahh..

Ariny mak ak xtipon aku pownn..bz agaknye..hmm..xperlah..owhh aku baru egt mak balik kg..anta cousin aku yg baru jerk sampai dari sabah..pulang cuti raye..ermm..ok2..xperlah xkesah pownn..jap lg die tpn lah aku tu..every day xkurang 3 kali mak tipon aku..so xpayah isau sgt..

Ny aku dah siap basuh baju..aku dah xtaw nk wat per lak..aku xtaw npae Balot xdtg2 amek nasik die ny..xlapa ker..aku mesaj xreply2 pownn..tah lah..tido kot..die pown bukan sehat sgt..batok n demam..kesian bie..TP DEGIL..SAKIT2 POWN TAKRAW JUGAK..
hmmm..sabar jerk lah..

Dah lah aku pown xder idea lg..cukup lah sampai sini..penutup cerite aku mlm ny:


BOSAN+AP CIKET+BOSAN GILE VAVI=#$%&*))&^.

benggang....

Sial tol lah..meresap jerk aku dengar suare kau..lame gile aku dah xdengar ..tp tbe2 dekat pule kau dtelingge aku..haihhhh...benggang gilo ati aku!!!MAK KATE BIAR MUKE XCHANTEK TP JGN MULUT MMCM GAMPANG..DEPAN JERK AYU GILE BLAKANG ORG CITE MCM-MCM..PEHHH....aku xley terime suarre ko dowhhh....mcm *******..bgn tido betol wat aku saket..pale...haiihh..dah lame lame aku dpn laptop ny lg banyak aku sumpah seranah..diam jerkkk..wasalammmm...

August 21, 2009

sELaMaT bErPuAsE..

salam..



selamat berpuase!!!






Hai tomorrow dah start b'puase pd sume umat islam,aku ucapkan selamat berpuase, moge ramadhan kali ny kite dapat meluangkan lebih masa untuk mengenali islam itu lebih mendalam..insyaallah..hehehe..cam xcye jerk,cepat btl masa berlalu..ermm sronoknye..yea2..nk raye..hehehe..(ade yg sedih jugak)..to all my fwen n sume2 lah..samat berpuase n puase penuh taw..jgn ponteng2..ketok pale kang..hehehe..Tp puase tahun ny aku sorng2 sbb xbalik jb, asigment berlambak2, sape mau buat!!!..Balot(bie), k.lya jugak balik jb..hmm sahur sorg2 lah jawapnye malam ny, sadis sungguh..xperlah..



Sedihnye malam ny aku mkn sorg-sorg..ala..boringnye..klu kat jb kn best sume tersedia,mishew lah ayah..dlu time akak kat jb ayah yg slalu kejuk kami adik bradik..hehehe..
tp akak paling lambat bangun sbab ayah kejut best..wat akak nk tido trus..hehehe..tp skunk akak dah besar,akak kene bgn sendiri..hehehe..







"Tp aku nk masak ape?,nk makan ape?"





Arghhh..nk balik jugakk!!!bestnye kalau ader kat uma time ny..mesti aku lah yg paling bahagia dan jugak paling bertuah sebab dah xpayah pk2 nk makan ape..tngal bangun jerk,tu pown ayah yg kejutkn..rindu nye zaman kanak2 hingga sekolah menengah..hehehe..tiap kali puase ayh yg kejutkn..hahaha..best gilo..hmm..skunk aku dah besar..aku lak kene kejut ayah..n aku jugak kena siapkan makanan utk ayah..kakak kan gud girl..(angkat bakul sendiri) macam balot jerk..hahaah..sorie bie..









mak nak balik!!!!













Okeh dah habis citer pasal nk sambut puase..kini tiba masanya aku story all about my life sejak akhir-akhir ny..sungguh sedih dan menderita..dalam minggu ny aku hanya tido 4 jam jerk setiap hari, ny sume gara2 asigment yg melimpah ruah dalam file aku..pas 2 intenet kolej lak macam tettt..geram jerkk..bertambah2 lah marah aku ny membara-bara..ha ny aku senaraikn kerja yg perlu aku sedia kan minggu dpn..erggg..penatnye..

  • Organization behavior(ob) 24August09
  • Purchasing 26August09
  • MFR 30August09
  • Marketing(group) 10Sept09

Argghhh..mau nangis jugak ada..huhhhh...

okehlahh...samat malam sumer...

nyte...





















August 14, 2009

August 12, 2009

iM bAcK..


salam..


Lame sungguh aku xmeluah kn sesuatu dlm blog ny..hmm..

aku pown xtaw nape..mungkin tiada masa, mngkin juga masih tiada idea..tp bile idea muncul sume bertema kn kesedihan..bosan!!!!!!sungguh busan..

aku juga mahu kn kebagiaan..tp bila aku mula merasai bahagia itu,pertengkaran juga mengiringi..tp yg paling pelik skunk ny..selalu sgt berlaku ketegangan..mungkin sume slh aku..keras hati, keras kepala, degil, sume ader pada aku..harap kamu dapat terima aku seadaany..begitu juga aku..aku xpenah kesah lngsung sikap kamu kerna aku benar2 sayang sama kamu..tp aku cuma mahu kamu beri aku peluang untuk aku betulkan hidup aku..aku juga manusia,manusia yg xperna leka dari melakukn kesilapan..beri aku mase serta peluang..itu aku harapkn..


Walaupun begitu, aku sungguh bahagia sama kamu..percayalahh..aku taw bukan mudah kau mahu percaya dengan kata-kata..tp itu yg aku rasakn sekian lame aku bersama kamu..thanks atas segalanye..kasih kau beri xpernah kurang, kau terlalu mmbuatkn aku terlalu gembira..sehinggakan family aku lihat aku begitu bahagia sama kamu..org paling ketara adalah my mum..tah macam maner dia buley perasan aku..mungkin naluri keibuaannya kuat mengatakan aku akan bahagia sama kamu..amin..itu yg aku harap-harapkan..sampai adakala adik-adik jadi cemburu sama aku..kerna ibuku tercinte terlalu bertanyekn kamu..aku juga merasakn begitu..hmmm..jd mengertilah yg aku ini benar-benar sayang sama kamu..walaupun kamu dengar pelbagai cerita zaman sekolah ku..itu semuanye dlu..walau ape pn aku kate kan kau tetap percaye kate-kate mereka..terpulanglah..ape aku taw aku xpernah bergaduh sebab laki!!tp sebaiknye kerna aku tolak perasaan mereka atas sebab serta alasan yg kukuh..tp itu sume cerita lame, zaman sekolah aku..aku xmahu berlaku pertengkaran ats sebab yg sama lg..jauh sudah aku campak cerita tu sume dari hati..



Kini aku mahu bercerita tentang kamu..barulah aku sedar yg kamu seorg yg terlalu sayang sama aku, dalam ertikata lain "terlalu cinta"..ape yg kamu lakukn kerna aku..hmm..thanks dear!!xkan aku lupe tu sumenye..perubahan pada kamu telah aku lihat sendiri..daripada seorang yg sanggat-sanggat garang kini bertuka menjadi seorang yg cool sedikit..adalakala kau membuat aku tersenyum sendiri..sayang sama kamu deyhh..






June 3, 2009

KU POHON PADAMU..

SEBAB ORG LAEN HIDOP AKU SEMAKIN KACAU-BILAU!!Bile tah nk sume berakhir,aku dah letih ngn sumeny!!
YA RAHMAN..YA RAHIM..YA ALLAH aku bermohon padaMU berikan aku sedikit kekuatan,sedikit kesabaran dan ketenangan jiwa rohaniku..aku hanya mampu memohon kepadamu YA ALLAH..jgn ko beriku bebanan yg aku sendiri tidak tertngung lg..aku mohon padaMu YA ALLAH..
Aminn..
~sad damm much~

May 30, 2009

22 APRIL 2009
*mAte BenGkaK*
-tp SuNgGuh BaHaGiA-
Kau begitu sempurna Di mataku kau begitu indah Kau membuat diriku akan selalu memujamu Di setiap langkahku ku kanse lalu memikirkan dirimu Tak bisa ku bayangkan Hidupku tanpa cintamu Janganlah kau tinggalkan diriku tak kan mampu menghadapi semua Hanya bersamamu ku akan bisa..Kau adalah darahku Kau adalah jantungku Kau adlah hidup ku lengkapi diriku oh sayang engkau begitu sempurna.sempurna Kau genggam tanganku saat diriku lemah dan terjatuhk au bisikkan dan hapus semua sesalku.Kau adalah darahku Kau adalah jantungku Kau adalah hidup ku lengkapi diriku oh sayang engkau begitu sempurna .. sempurna Sayangku engkau begitu sempurna.. sempurna.. sempurna..



May 27, 2009

5 PerkArA AkU mAhu!!

5 perkara semua kita mahukannya dan kita usaha utk mendapatkannya:

1)wajah yang cantik..

2)duit yang banyak..

3)kesihatan yang baik..

4)anak2 yg cerdik dan berjaya..

5)tidur yang nyenyak tanpa ganguan..

Simple je untuk mendapatkannya hanya 15minit setiap hari. kata nabi saw: “siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezki yang berkat dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan,dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg bermanfaat dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak.”

May 20, 2009

TeNtiOn-JiWa KaCAu-PeNiNg

Tah ler xtaw kenape ariny..mood hancur gle..pening pale aku nk pk2 lg..terase nak menjerit tp xkene pada tempatnye..arggghhhhh kacau nye jiwe aku...tensionnye..Aku perlukn mase untuk tenangkan diri...Aku perlukan mase untuk pk tntng kebagiaan..
buntu sanggat2 kat sini,busan gile tahap cipan..Klu lah aku diberi kuase pasti aku nk pilih untuk berlari laju tanpa henti..aku nk lari dari kebuntuaan ny..
errhhhh...
Td pas clz bs statistic aku teros balek uma,sbb aku ase busan..egt nk p library tp xder mod sbb pening kpale..bnyak sanggat mengire ariny..2 yg aku mody sgt..
huhhh..
Sampai uma kau terus dok bilik sampai ke ptg,tu lah rutin harian aku skunk ny n mungkin seterusnye..nk tgk tb pown aku xder mod,nk dok lepak2 mcm dulu pown aku xde mod..aku lebih selese b'kurung dlm bilik sampai ke mlm..terpulang lah org nk kate ape,jnji aku xkacau org..betol x?
Rupe2 nya nk harungi hidup ny xlah mudah..Terlalu banyak cobaan dan dugaan..
Bg org yg lemah pasti hanyut dibuai mase yg mereka cipta sendiri..
Aku akur dengan ketentuan ILAHI,ape yg aku terima skunk ny ade lah dugaan buat aku..bak kate bie "dalam kite senang jgn lupe ALLAH,dlm kite susah pown same jgn lupe pdNYE, TUHAN murka bile kte lupe pdNYE"..aku still egt lg ayt 2..INSYAALLAH aku xnk lupe sampai ble2..
Walaubagaimane pown aku kena harungi hidup ini,aku xbuleh pandang blakang lg..Aku kene terus berusaha untuk majukn diri aku,org hanye boleh sapport aku dari blakang..Tp pucuk pangkalnye aku sendiri..
Aku dah xbuleh berkhayal lg,aku ader tngungjwb sekarng..tngunjwb yg teramat besar,Xmampu hanye aku luahkn dengan kate2..hanye itu aje peluang yg aku ader skunk ny..i hope so can do very well..and kwn2 dapat membantu..
AMINN..
Skunk ny aku dah mula merasakan ketenangan..ALHAMDULLILAH jiwa aku beransur pulih..xlah kacau mcm td,mgkin berkat aku egt pdNye..syukor sgt2..
Bile kte lupa pdNye pasti kte mendapat ujian yg hebat driNye,kini baru aku sedar..Aku hanye org kerdil,yg xmampu melawan kuaseNye..Aku kini menjadi insan yg lebih bersyukur dan Redha dengan ketentuanNye..

May 14, 2009

arinya aku hanyut gle..

Tah ler xtaw knp mlm td aku syok sgt tido..dah 2 ari cam ny..letih sgt kew??aku xder lah move sgt pownn,tp aper yg aku ase bdn aku mmg sakit2 siottt,lengguh gle pg td..mgkin tido kat dpn tb spanjang minggu lepas..arghhh!!!
aku tention la beb!!pg td ader test p.islam lahhhhh..aku xbgn ny sbb xsedar lngsung.,gampang siottt..mati aku!!!ermmm ape2 pown aku kn jmpe ustad nk mintak wat test 2..xkire lah..aku xsengaje lah nk ponteng clazz pg tadi!!XSENGAJE GILE doww!!
"AKU KENE AMEK TEST PENGAJIAN ISLAM!!APE NK JADI-JADI LAH"

May 13, 2009

bakal kesunyian..

May 4, 2009

To my lov..

P/s:SpEciAL 4 u..
Menatap indahnya senyuman diwajahmu
Membuat ku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cinta terindah
Saat kau peluk mesra tubuhku
Banyak kata
Yang tak mampu kuungkapkan
Kepada dirimu
Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku
Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu Sepanjang hidupku
Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu
~syg sgt2 sama kamo~

April 29, 2009

~TiReD~

Arghhhh..letihnye..penat seyyy...akhirnya siap jugak asgment P.Islam ny..huhhhh..(keje last minite)ny ler dptnye..hahha..sumer org dah lena dibuai mimpi aku sengkang mate mlm ny..huhuhu..tQ wat Wani sbb sudi berbual ngn aku mlm2 ny..heheh..tQ so much dear..awk mmg adk yg baik..sok aku tngal print je..yabedabeduuuu..

April 28, 2009

'look stars++ mis mY lovely mum&dad'

~MIS U SO MUCHHH~
Mlm ny sblum tido aku tgk bintang-bintang kat atas sane(2.05am 29april09),tbe2 hati aku jadi sayu sgt,xtaw nk ckp kat sape(sakit xnk kacau)..knp eak? aku pown xtaw nape..aku rindu kat mak ayh aku ny..tapi nape lah cam ny skali..lusa aku dah balik dahh..xkan nk tpn mak mlm2 ny..kang die risau lak..adik(anje) aku msti dah tido,aku jerk yg msh hdp mlm2 ny,terkontang kanting..ermm..pelik tol ler..
nak tido mate lak wat hal xnk pejam,padahal dr ptg xtdo..bgn awl lak 2..erghhh...
tentions!!!
aku bile bosan mule ler stock2 nk mencekik jerk..gle bapak r dah mlm sseyy..ape nk baham..sume org dah tido..(AKU SORG JERK NY)
xder mmber lorrrr...gileeeeee....
BLEK UMA JB AKU NAK:
  • makan bubur nasik..
  • nak ayh masak ikan bakr ngan kerang(t'baik oo)..
  • mintak anje sumting(xkire lah ape2)..
  • wat DAMIA melalak..
  • xnak kene gaggu ngn angah..
  • xnak kne marah..
  • jgn bwat saye marah..
  • sekian..(JIWE XTENANG)

April 27, 2009

~LaWAk KiNggggg~

mlm ny aku kua p minum ngn bie aku..xjauh kat area2 mantin jer..sbbnye aku rndu gle kat die..pas 2kte org p tgk futsal kat kajang,mmber2 bie game..so aku pown follow jerk..
yang best nye,aku bantai bahan die jerk xegt..tbe2 kne btg idong sendiri,perghh..(mmg xtahan)..
nk dijadikn cter..mlm ny mmg lawak gile..aku boleh pulak jd bahan dgn balak aku sendiri,(ermm xchantek)sbbanye silap sebot perkataan jer(MAYBANKKU),.erghh..mmg terkena,.naseb yg ader awin ngn mok jerk,klu lah ader 2 mahluk Allah 2 perghh sure2 jerk aku p jauhh,(komperm msok FINAL)Bie lak aku dah syorkn die msk raja lawak sbb die ade bakat(kinggg)..hahaha..mmg lawak gle..xley bla..
Tp lawak-lawak die aku taw die tahan sakit 2 tu,sbr ye syg..anti dah baek kte enjoy k..
samat malam sume,.
-lAWak KIng-

April 26, 2009

..LAGU KITE..

Deras hati ku berdetak..
Di langit aku terlihat kamu..
Terang malam teman kita..
Dengan angin meniup sayu..
Kupetik gitar akustik
ini..
Dengan harapan dia mendengar..
Melodi indah yang kucipta..
Hanya untuk luahkan rinduku padanya..

Dan aku terus…
Menyanyi lagu ini untukmu..
Walau berjuta mendengar..
Lagu ini hanya untukmu..
Arah hidup kita..
Digambar bintang di angkasa..
Dan berkelip melukis cinta..
Terciptalah LAGU KITA..
ooooo…aaa.. ooooo… huuuu…
Melodi indah yang ku cipta
Hanya untuk luahkan rinduku padanya..
~**~(indah)-

April 21, 2009

kEbOsAnAn:-(

Mlm ny aku terase sunyi sngat,.tah ler xder yg menarik kot ari ny..tp aku ase ptg td aku ader wat excersice otot sambil mkn eskim yg masam..hahaha,.tp tah lah nape xder perasaan mlm ny..mcm xmenark jer..ase sedey tbe2 pown ade..weii..nape ny,(.mentel lost)..

BOSAN GILEW DOWHH.....

The conclusion is tonight is so-so boring(21April09)..

-hilang Arah-

April 19, 2009

xTerkaTe-KatE jd Nye..

mlam ny aku xtaw nk ckp cam ner..naek gilo d'buek nye..huhuh...
fist jd bahan dr smlam ngn dak2 umah, so aku amek kptsan diamkan diri dlm bilik seharian ariny.,isk2..hahahahah....mengong,..
skunk ny lak, pengakuan tulus lg ikhlas dr sumbody wat aku xterkate2,.hahahaha...mengong2,.(xley BLA dahhhh)ape yg aku nk citer aku dah agk xbrape btol lg mlm ny,.hahaha..agk lah mcm nk gilo...(maaf yee)
hidupnah dah jd huru hara kotttttt..hahahaha...klakar lah aku ase skunkny...(kacaw gle jdnye)
huru-hara jd harinye,..ermm xper 2 sumer aku jdkn knangan dlm hdp ny,.slagi hdup aku akan kumpul sume knangan yg ader ,..moge jd kolesi aku stu ari anti..hehehe,..ble lg nak golak2 cam ny,.skunk ny lahhh...anti dah abz blaja da xder mase utk sume ny,hehhehehe...ape2 pown wat seseogt 2 klu ader jdh xkmaner,,k.. wish u ap alwyss with dear...

hARikU iNdAh..

B'mulalah hari baru aku dgn my blog "CERITERA HIDUPKU" yg dihiasi indah berwarna-warni dengan warna kehidupan..hehehe..ermm..actually ny first time ak create my blog 4 my self..so agak BATAK la jugak..huhu..ny pown ats ptlgan SOMEBODY,.heheh tQ dear..Dlm blog ny aq akan share sumting pade sume,..termasuk AINA yg cute lg comel..hahaha..(terjebak)ermm dlm ny aku akan share jgk kisah suke dlm hdp aq..
ermm.dah,no idea ny..anti ak post lg ye ..okey dehhh..