Followers

October 28, 2009

Tido, janji dan gigil ?

salam..

Sejak dua menjakny..jari aku ny rajin bebenor menari-nari atsa kekunci laptop kesayangan aku..haihh..tah lah..mungikin excersice jari-jemari kot..yelah sejak kebelakangan ny,ini sajelah kerja aku..aku tidak sesebuk dulu..tapi aku busan sebenarnye..tak megapalah..baru-baru ny jerk..lame-lame aku biase lah nanti..







Entri aku kali ny berkaitan dengan 3 perkara yang berbeza TIDO, JANJI, dan GIGIL....1st aku story pasal TIDO..dah dekat seminggu sebelom terjadi peristiwa25nov ny aku dikejukan dengan penyakit gaguan tidur di waktu malam..ermmm pelik dan aneh, hahaha..kebiasaan paling lewat aku tidur waktu ari biase 2 or 2.30 pg..tapi sekurang ny..lagi pelik, dekat pukul 5pg baru aku terlena dengan sendiriny..tu kira okey lah..nak bandingkan aku yang tak tidur seharian dah terus ke kelas seperti biase..ermm ape tah name sakit ny..aku pown tak tahu..tapi tak mengapa lah janji aku tidak mengagu sekalian umat yang lena dalam sepi-sepi mereka..aku cube untuk pejamkan mate selama yang munkin tapi aku tidak berjaya..ermmm..dah lah lupekan jerkk..






Second cerita aku pasal JANJI!!korang tahu ape makna janji??mengikut ape yang aku faham lah janji ny seseatu perkara yang ingin ditunaikan setelah seseorang itu berkata atau memberi harapan kepada seseorang ertikata lain seperti menungu dah mengharapkan seseatu..sebagai contoh : "kakak yang comel berjanji kepada adik yang lagi comel untuk meghadiakan bear yang sanggat comel jikalau berkelakuan mulia"..itu merupakan janji ye kawan-kawan..
tapi cube bayangkan jika si kakak tadi tidak menunaikan janjinya..mesti si adik tu akak terasa hati dengan kakaknya..ermm..dengan ini ape yang ingin aku simpulkan janganlah lagi berjanji kalau anda tahu, anda pasti dan yakin anda tidak dapat menunaikannya..kerana ia akan menyakitkan hati!!oleh itu paa sesapa yang menaburkan janji melimpah ruah tu ingat-ingat ya..jangan sesekali menabur janji lagi..pada aku ape yang lepas aku dah tak nak fikir kan sanggat..biarlah..tapi kadang-kadang terluka jugak..ermm namepown manusia..pastinye akak terasa..kepada semua..kalau aku ade or pernah berjaji tapi aku lupa ingatkan ye..okeh..






The last one is GIGIL..ermm..aku pown tak tahu kenape sejak pagi tadi badan aku mengigil hingga sekarnag ny..menaip pown tangan aku still mengigil-gigi, owhh no..pelik betol..ermmm nak kate aku kesejukan??tak..tah lah..lantak lah..sume tu saje jerk kot..ape pown aku rase hari aku semakin indah walaupun sedikit ukiran senyuman, oklah..bukan hipokrit tapi aku cube untuk keraskankan hati yang begitu lemah bak kate anggah aku..: "ko jangan lembik sangat jadi orang, paham tak"..hahaha ermm amek kau..hehehe..