Followers

July 21, 2010

Cerita yang panjang.........

Hye salam semak satu malaysia..lame dah aku menyepi..huhu...tiada modal nak bercerita...Malam ny aku mulakan perjalanan ceritaku dari waktu cuti sem sampailah sekarang..macam-macam ada..dari yg happy gile sampai yang tidak gila..hahaha..


Waktu cuti sem.

Cuti kemarin agak membusankan juga pada awalnya..nak taw kenape..aku takde teman nak bercakap waktu malam..teman bertekak adelah..tu adik bongsu aku..suke sakat aku..haihh..geram jerk..memandangkan adik pumpuan aku tiada terpaksa lah aku bergurau ngan dia..Masih boley diharap jugalah..boley bawak aku naik moto..hantak aku p kedai, teman aku merayap, teman aku tgk muvie wat aku menangis pown boley..erkk...sakit hati kadang-kadang..sabar-sabar indah..

Waktu cuti tu jugak life aku busy sangat-sangat..kena tolong mak aku niaga..aku ditugaskan untuk berniage setiap hari..kerja aku xderlah susah mane..cume kena bawak van, niage malam kemas-kemas barang tido..takde masa lah aku nak berfacebook-facebook ny..kat sane aku tido awl gile sebab letih seharian berkerja..huhh..maklum lah pembantu mak dah tiada..so kena lah aku berkerja keras..fuhhh....

Nak story pasal cik mia miot lak..ehem-ehem..dah nak jadi kak long..fuhh aku punye lah suke..dapat ank sedara lagi..hope pas ny dapat lah boboy..mesti best..tapi gugul ke, boboy ker xkesah pown janji sehat bila lahr nanti..Mia miot sekarang semakin bijak,pandai menari, mennyayi, mennyakat orang..paling aku tak tahan si mia sakat mama dia..satu rumah gelak..mama dia wekk2..dia pown ikot wekk2..maklum lah nak jadi
kakak..huuh..dia lah sekarang pantang tengok orang beraksi ciket..sume dia follow..dia padai nanyi lagu "waka-waka" taw..ermmm hebat dak ny..comel..

Waktu cuti tu gak sangat puas hati..sume aku dapat makan..rambutan,durian, n macam-macam lagi lah ..tertunai dah semua..buah-buah tu sume terbaik dari depan uma mak aku..pakai petik jerk..syokk sangat..cuma mangis jerk aku tak dapat merasa..sebab belum musim lagi..aku ingat aku sorang hantu rambutan dalam famly aku,rupa-rupanya si mia miot lagi dasyat..isk2..dak kecik dak kecik..may be baik raye ny merasa kot..takpe-tak pe..

Selain tu aku dapat bilik baru n set tiduk yang lengkap pemberian mak ngn ayah..tanks a lot to them..bilik ku yang bertemakan pink putih tu buat aku benar-benar rase sangat teruja waktu balik cuti hari tu..rase dah tak nak balik kolej yang menyakitkan hati ny..tapi ade sesetengah perara wat aku happy..tapi sume dah hilang..aku happy waktu wat sume xtiviti ngn fren aku tu..tapi xpelah..keputusan telah dibuat..akur saja lah walaupun bla..bla..bla..ok fine..

3 hari sebelum pulang ke kolej..aku sempat berjalan ke kedah, perak ngan seberang thailand..perjalanan yang menarik..bersama abng n akak iparku saja..ny benar-benar perjalanan yang panjang..hampir setiap detik sebelum sampai ke destinasi aku tidur kerana keletihan berkerja sepanjang hari..memang sangat seronok..


Sem baru bermula. 

Welcome to Legenda college..ergkk...(dalam hati..xmau2 balik sini)..Ape yang menarik awal-awal sem ny tiada lagi bebanan..masih boley berhaneymoon..huhh..cume yang menarik aku penuh kan masa-masa sunyi ku berkawan and bermain badminton ngn pak kong and the geng..Menarik..ramai dah aku kenal,cik ct kura-kura, nono, dayah n sape-sape tah lagi..hehehe..and last saturday ari tu aku p PETROLSAINS ngn Encik kong atau nama sebenar Shafiq Ahdan..bak kate cik ct kura-kura p ngn pak sedara..yelah...
best kat sane..macam-macam mainan aku main..macam kembali ke zaman kanak-kanak pown ye gak..bukan aku jerk..Encik kong pown same..dah macam kanak-kanak mey..cume mase tidak mengizinkan..kami terpasa rushing gile dah banyak benda ditingalkan..hurmm...nanati aku p lagi ye...okey..



sekian,
perjalanan yang panjang..