Followers

June 4, 2011

kenduri part 1-shoping-

Selamat petang sume...first ak nak mintak maaf sebab dah bertahun ndak update belognye..heheh..Akak busy nyah..Maklum ler final sem...Tak gitu...Okey ariny aku nak cerita pasal kenduri part 1 SHOPPING,ahad lepas..Hehehe..

Okey dikesempatan ini nak ucapkan selamat penganti baru wat sepupu saye...Wah majlis anda sangat meriah kerana double pengantin..i like..!!

Memandangan ak balik jb lewat..So sampai kg pown agak lewat..Maaf ya Mak n bapak pengantin..Heheh..Den ada kelas pagi nye..So xdpat ler balik awal..Tapi mak ngn ayah dah hantar wakil iaitu angah saya...Fuyooo anda berkerja kalah bapak pengantin busy gila..Sampai makcik, embah2x(nenek) kat dapur  semua dah kenal anda..Tahniah abg ku..!!

Ak balik kampung malam tu lewat gila, sebab tungu mak n ayah balik niaga sebab nak gerak sekali..So ak dapat lah bergelak- tawa ngn dak mia n hafiy samapi mak n ayah balik..Huhh..letih beb kalau nak bergurau ngan dak kecik ny..Tapi seronok..hehehe..Mia xberapa nak gurau lah sebab xsehat..Kesian..

Kami gerak balik kampung malam tu jugak...Kampung mak den xlah jauh mana..Batu Pahat jew..Dalam sejam perjalanan jika melalui haighway...Ok..Sampai saja kg dekat kul 1 kalau xsilap, tapi masih ramai lagi orang yang rewang..Heehhe..Tu lah ak rasa seronok dok kg..Bila kenduri suma orang kg yang tolong..Tak perlu sebarang bayaran pown..Kalau tempat aku,, ermmm tukang angkat pingan pown berbayar kak oi..Dasyat..!!

Memandangkan sampai pown dah lewan malam, perot pown agak lapar..ak pown mencari makanan lah..Hai maklum lah kenduri kawen..Mcm 2 lah lauk yg ada..hehehe.Pas makan den tido...

Paginya  macam biasa, bangun-bangun dah ramai gila orang datang..Fuh terkejut aku beb..Dengan tak mandi lagi rumah pengantih dah ramai gila...So, lincah kadok mandi terus p uma pengantin..Jangan cakap ler..Memag banyak gila kerja pagi tu..Nasib lah ak ditugaskan membuat air sepanjang pagi tu..Hehehe..Tapi letih lah..Yang minum bukan sorang dua..Satu kg beb..Ermmm...

Okey kerja aku sampai tengahari saja..Sebab mak ada bisik-bisik ngan aku nak p pekan Ayer Hitam nak beli barang..Aku pown terus dah tak letih..Hehehe..cari anje senyap-senyap supaya orang lain tak ikot..Hehehe.Jum...Vromm..Vromm...

Sampai di pekan ayah terus p kebun..Aik rasa tertipu pown ada..Huhu..Bengang nya..Hohoho..Pakai somel-somel masuk kebun??ayoo2x...Hurmm...

Tapi tu hanya singah saja..Sebab ayah ngn mak mahu lihat kebun barunya..Ok lah..Pas  kua dari kebun terus masuk kedai baju..Huwaaaa...Berbung-bunga hati ku ini...Tak terkata...Terus kata sayang ayah double-double more..Hahaha..Rambang nye mata akau..Macam-macam selendang ada beb...FuhH...

Sebab kata sayang ayah tadi..Ayah kata "nak tudung?"Amik lah..Ak tanye berape yah??Ayah pown jawab..Amik jerrr....Huwaaaa....best gila...Mcm ny lah....hehehe..




Aksi mak-mak bila melilih pakaian..hehehe


Dak anje dengan muka bahagia...


HEhehe..
Aku sangat gumbira..!!


Kami dua beradik sayang Ayah banyak-banyak..!!


Ini ayah saya...
Ayah saya hensome dah baik hati..
Saya sayang ayah saya..
Sayang banyak-banyak..!!
Ayah terima kasih belanja kakak selendang n inner baru...!!
ILU AYAH..!!