Followers

March 17, 2010

CARA MENJAGA HATI SENDIRI.

Hy selamat semua..Pagi ny aku terRajin pulak nak menari-nari dengan cerita aku malam ny "CARA MENJAGA HATI SENDIRI"..Enahlah..mungkin terasa sumting kot..Maybe..Tapi aku pun xberapa pasti..Yang aku taw malamny BINTANG ramai sangat..HARMONIX pon agak xtif..Suke-suki aku malam ny..Bintang berkelip-kelip tandanya ada orang rindu kita..hahahha..Tapi tu mengikut ape yang aku rasakan..Kadang-kadang ada benarnya..kadang-kadang tidak..Ala nama pown manusia mana ade semua nya tepatkan..Aik happy jerk mingguny..mungkin sebab aku xtif kot skarang..Hai maklumlah..dah membesar..terpaksalah merajin kan diri berlari setap petang..Huhuh..

Balik pada cerita asal, cara menjaga hati sendiri..Pada aku untuk menjaga hati sendiri aku akan wat ape yang aku rasa baik pada aku..Dan selayaknye mementingkan hati untuk kebaikn diri..Penat dah nak memikirkan perasaan orang lain sedangkan hati aku menanah menahan kesakitan..Selain tu dengan cara lain aku akan berfikir positif tentang orang agar aku xterhasut dengan kata-kata yg membunuh hati aku..Insayallah bila aku berfikir positif orang lain pown akn berfikir sama..Amin..

Akhir skali jom kita cuba sama-sama aku ambil petua dari Datuk Dr Hj Fadzilah Kamsah, dia kata "paling elok sebelum pejamkan mata, kita senyum dan kata dalam hati Ya Allah cucikan lah otakku, cucikan lah hatiku, esok aku nak jaik baik, berjaya, aktif dan positif..katanya mengikot kajian saikologi, apa yang disebut akan dirakam sepanjang tidur sehingga keesokan hariny"".Jom mencuba..selamat malam..

-hati anak ayah-